נוכח המציאות הכלכלית המעורפלת, ורוחות של אי-ודאות אשר נושבות באוויר. בוחרות חברות רבות להתמודד עם המצב בחרדה וזהירות יתר , דווקא בתקופות מורכבות אלה תפקיד ה-CFO הופך קריטי ומכריע להצלחה. ה-CFO  הינו שותף אסטרטגי ומקצוען פיננסי מהשורה הראשונה, אשר יכול להוביל את הארגון בתקופות מורכבות ואף ולחזק את מעמדו.
הנה מדוע CFO מוכשר/ת הוא נכס חיוני דווקא בתקופה של אתגרים כלכליים:
1.  אדריכל ההתמודדות: כשסביבת הפעילות אינה יציבה, ה-CFO לא ייפול למלכודת התגובה הרגשית, אלא בונה תוכניות התמודדות שקולות ומתוכננות היטב. הוא מנתח מצבים כלכליים מורכבים, מזהה פוטנציאל לסיכונים והזדמנויות, ומפתח אסטרטגיות גמישות שיתאימו לדינמיקה של השוק.
2. נווט בערפל: ראייה חדה לטווח ארוך: בעוד שחזאים רבים מתקשים לראות מעבר לענן העכור, ה- CFO שלך מצויד במכשירים האנליטיים הדרושים לניווט בטווח הארוך. הוא בוחן מגמות כלכליות עתידיות ומפתח מודלים פיננסיים מדויקים, ומאפשר לארגון לקבל החלטות מושכלות ולהבטיח יציבות לאורך זמן.
3. מנהל תזרים מזומנים מומחה: בתקופות של אי-ודאות, נזילות היא המפתח.אחד התפקידים הקריטיים ה-CFO שלך הוא להבטיח ניהול תזרים מזומנים אפקטיבי וזהיר, תוך איזון בין הוצאות הכרחיות להשקעות אסטרטגיות לטווח ארוך. הוא ידאג לתזרים חיובי גם בתנאי לחץ, ועל ידי כך את יכולת הארגון לעמוד בהתחייבויותיו הפיננסיות.
4.  מחבר בין המשקיעים לארגון: שוק כלכלי מאתגר יכול להוביל לחששות בקרב משקיעים. ה-CFO משמש כשגריר אמון, ומציג למשקיעים את התמונה הפיננסית האמיתית והשקופה של הארגון. הוא בונה תוכניות להגדלת ערך ולשיפור הביצועים, ומחזק את האמון והביטחון של המשקיעים באיתנות הפיננסית של הארגון.
5. מנהיג צוות ומעורר ביטחון: תקופות מאתגרות דורשות מנהיגות חזקה. ה-CFO לא רק אחראי על המספרים, אלא גם על רוח הצוות. הוא מציב יעדים ברורים ומוטיבציה, מקרין ביטחון ויציבות, ומאחד את הצוות סביב משימה משותפת.